27/6 2015 Vår förlovningsdag

Jag hade ingen aning... Han hade inte berättat för någon vad han planerade...
 
Pärs syster och hennes son samt Pärs mamma och pappa bodde här hela den veckan. Lisa bor ju i England så de är inte här så ofta och det är så roligt att träffa lilla Arn och lära känna honom lite mer såklart.
vi hade planerat en middag på lördagskvällen för allihopa, och då bjöd vi även Pär och Lisas kusiner med familj och även hans faster. På något sätt hade han också fått mig att bjuda in min familj och jag tyckte verkligen det var min idé fast han sa att han hade lirkat fram idéen. Jag har alltid sagt att jag tycker det är så romantiskt och fint med frierier där familj och nära är med, då får man liksom dela glädjen direkt och även glädja de som ser på...
Men ni som känner Pär vet att det inte riktigt är hans grej att stå i centrum och så, så nog hade jag trott att han skulle göra det när det var bara vi ändå...
 
Middagen närmade sig och vi höll på att förbereda. Vi skulle bli 15 personer, grilla till alla och jag gjorde fördrinken. Jag kommer ihåg att jag blev så himla nervös, brukar bli det när många ska komma och när till och med min pappa skulle komma så ville jag verkligen att det skulle bli bra, att alla skulle må bra och att det skulle gå bra. Jag blev lite överväldigad ett tag där att verkligen alla skulle komma så jag tror jag stod och fick tårar i ögonen och innan de börjat rinna stod Pär bakom mig och kramade och pussade på mig... Han liksom bara vet... <3
 
Jag lyssnade på världens finaste låt som nu föralltid kommer vara den jag blir helt varm inombords för, för det är precis så jag känner.
I got all I need when I got you and I
I look around me, and see sweet life
I'm stuck in the dark but you're my flashlight
You're gettin' me, gettin' me through the night
Can't stop my heart when you shinin' in my eyes
Can't lie, it's a sweet life
I'm stuck in the dark but you're my flashlight
You're gettin' me, gettin' me through the night
Cause you're my flash light
You're my flash light, you're my flash light
 
Gästerna började droppa in och allt var kaos, haha!
Vi skulle sitta ute och det krävs ju en del för 15 personer, bestick, tallrikar osv. Solen lyste, vilket vi hade tvivlat på länge, tänk er 15 personer inne i vår lägenhet som ska äta middag... njaaa...
Vi satte oss ner och skålade och hälsade alla välkomna. Middagen blev supergod och när alla började ha ätit upp så ställer sig Pär upp igen. Jag tänker att han vill väl skåla igen så jag ler och håller med honom när han tackar igen för att alla ville komma. Sen säger han "Så skulle jag vilja fråga dig en sak älskling..." "Kan du ställa dig upp här... "
Jag hinner tänka att om du tänker fråga mig om jag vill gå på hockey på måndag så är det ett jätteelakt skämt... Fråga mig inte varför men det hann jag tänka..
Sedan ställer han sig på ett knä och tar fram en ask som jag ser är från Schalins och frågar " Vill du gifta dig med mig?".  Jag ser att det är den ringen som vi tittat på som jag inte kunnat sluta tänka på sedan dess, som är alldeles för dyr men helt underbar. Jag börjar störtgråta såklart och kan inte riktigt fatta vad som händer. Piper fram ett "ja" och kramar mannen i mitt liv... Helt underbart. Heelt underbart. <3
Så lycklig har jag nog aldrig varit tror jag<3 Och nästan alla var där. Min pappa som mådde bra hela kvällen, min mamma, min bror och hans pojkvän, alla Pärs släktingar... Alla fick vara med och som tur var hann många av dem dessutom ta kort och FILMA hela händelsen...
Jag kan inte beskriva känslorna. Fick ringa alla mina vänner och nära och berätta (när de väl svarade) och fick bara vara i vår lilla kärleksbubbla. Vi hade semester och all tid att bara mysa, ta in allt och prata om framtiden.
På kvällen skålade vi sen i bubblet som jag fått av min sis, Fia, fick en flaska som ja skulle ta fram när jag skulle skåla för kärleken. Som jag längtat;)
 
Jag älskar dig...
Snap till lillebror;)
Efterrätten fick snabbt ändras till en förlovningstårta;)
Skålat för kärleken...
Min underbara ring...
La ut det på instagram och Facebook dagen efter och vi fick så himlans mycket kärlek och glädje av alla våra vänner. Tänk vilken tur vi har som har alla er... <3
 
Natten efter var jag så lycklig och pirrig så jag låg och kollade på bröllopsinspiration hela natten och vaknade 6.00 och låg och tittade på min fästman.  Han vaknade och skrattade åt mig, ni som känner mig vet att jag är extremt morgontrött och helst inte går upp före 10 eller helst 12;)
 
Sedan dess har vi levt i vår lilla bubbla och jag älskar min fästman mer än någonsin, och det trodde jag inte var möjligt. Han är helt underbar... helt underbar.
 
Jag älskar dig Pär Ingwall!
 
You are my flashlight...
 
//Linn
 
<3



 

Kommentarer
Postat av: Helena

Såå fint! ❤

2015-07-30 @ 13:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0