LONDON

Kan inte beskrivas med ord hur underbart det var att få vara några dagar med min älskade mamma. Så mycket som vi gått igenom, bra, dåliga, jobbiga, chockerande, nerbrytande, uppbyggande saker och så får man några helt underbara dagar att ladda, prata, diskutera och bara njuta!! Det blir ju inte på samma sätt när man ses över en lunch eller så, så de här dagarna var ovärdeliga... Vi har aldrig rest ihop, bara vi. Vi reste inte mycket hela familjen när vi var små eftersom pappa var sjuk och vi hade inte så mycket pengar men några gånger blev det och det var såklart kul men det är speciellt att åka med sin mamma <3 Hoppas många av er fått möjlighet att göra en sådan resa någon gång!
 
 
ONSDAG
Resan började på onsdagen. Gick upp kl 04.00 efter en natt med dålig sömn och flyg-oro. Packade det sista och 4.45 kom mamma och hämtade mig i taxi. Som jag skrev i förra inlägget gick flyget förvånandsvärt bra med tanke på att både jag och mamma är otroligt flygrädda! Framme i England tog vi tåget från Gatwick till Victoria station och därifrån en taxi till vårt hotell. Ett JÄTTEFINT hotell med "doorman" som öppnade dörrarna och massor med trevlig personal! Vi bodde på sjätte våningen i ett jättefint, lagom rum. Framförallt var det fräscht och det tycker jag är jätteskönt! Vi fick inte rummet på en gång utan vi ställde in väskorna i ett annat rum och begav oss sedan ut på stan:) Klockan var nu 10.00 och det blev en hel del affärer redan första dagen. Köpte en blå snygg tröja på MANGO och en härlig tub-halsduk i "min" färg:) Sedan blev som sagt Voctorias secret en av de första affärerna. Jag ÄLSKAR den affären, hur den ser ut, hur den luktar och alla fina saker i den!!! Blev redan första besöket en stor kasse som innehöll, BH, trosor, mjukisbyxor och en skön tröja:) (även den i "min" färg;) - Tack Tobbe!!
 
Efter några affärer åt vi lunch på en pub, blev fish and chips för mig och hamburgare för mamma:) Supermysigt!
Vi fortsatte vår shoppingrunda och efter kl 17 (7 timmar ute på stan!) begav vi oss mot hotellet igen med lite snacks och gott att dricka. Vi höll oss vakna genom att spela kort och tog sedan en promenad för att inte somna kl 19.00... Vi hamnade på en jättemysig italiensk restaurang och tog oss sedan till hotellet för att SOVA!
 
TORSDAG
Vi vaknade relativt tidigt och åt frukost på hotellrummet, vi hade ju köpt youghurt, bröd och ost (som vi fick lägga i "Securitys kyl". Sedan begav vi oss mot dagens utmaning, PRIMARK! Billigaste stället i stan och ändå helt okej saker! Vi spenderade ett bra antal timmar i denna STORA affär och kom därifrån med två påsar var i händerna;) Vi åt sedan sen lunch / tidig middag på Spagetti house och vi tittade i några affärer till innan vi (med taxi eftersom händer och fötter var väldigt trötta!)begav oss hem till hotellrummet för att byta om och göra oss fina för musikalen, Thriller:)
Det var en helt fantastisk föreställning med massor av dans och sjukt bra musik!!! Man var så danssugen efter detta men samtidigt var vi så trötta så vi gick hem och lade oss efter detta!
FREDAG
Jag vaknade tidigt och vi hade stora och många planer för dagen:) Vi började med att gå till Holborn station för att träffa Pärs syster Lisa. Så mysigt att se henne!! Vi satt på ett mysigt litet café som hon kände till. Det blev en ganska snabb fika eftersom både hon och vi  hade mycket att göra den dagen. Vi tog sedan tunnelbanan till Stratford för att hinna gå på det andra Victorias Secret som finns i London. Vi shoppade där loss båda två och kom därifrån med stora påsar:) Så kul att mamma också hittade massa fina saker!!
Min lunch som jag orkade 3 tuggor av;)
 
Sedan tog vi tunnelbanan till Notting Hill, och Portobello road för att gå på marknad och att träffa Emma som jobbar på American Apparell där:) Vi gick genom fina marknaden som var jättemysig och med massor med olika saker (även om det tydligen är ännu mer på lördagar) och sedan träffade vi Emma! Mysigt!!
Sedan tog vi bussen tillbaka till London och gick där av för att hinna gå i ytterligare lite affärer, innan vi skulle se den andra musikalen för resan:) Jag fick detta som överraskning i luften på vägen hit:)
Innan detta åt vi också på en pub och drack lite gott och hade himla roligt!! Pratade om allt mellan himmel och jord. Min mamma är underbar!
Musikalen, Viva Forever som baseras på Spice Girls låtar och uppkomst var sådär tyckte vi båda. Lite konstig handling och lite tråkiga låtar men ändå kul att ha sett den!! Efter denna åt vi på ytterligare en Italiensk restaurang vid Covent Garden. Efter det gick vi hem och pratade lite, packade MYCKET och stupade sedan i säng.
 
LÖRDAG
Vi gick upp relativt tidigt igen och tog den här dagen frukosten ute. Vi åt på ett mysigt café innan vi packade det sista och begav oss till flygplatsen.
Eftersom vädret var så tråkigt (snö, regn och jättekall blåst) bestämde vi att det var roligare att vara på flygplatsen och shoppa och titta där än att vara ute på stan. Det första vi gjorde när vi kom fram var att slå in min väska som gått sönder i tyget. Jag fick bilder framför mig hur mina nya BH:ar från VS skulle komma en och en på bagage bandet och att hälften av shoppingkapen skulle vara förlorade så det var lika bra att slå in den ordentligt:)
På flygplatsen åt vi lunch och shoppade upp de sista pengarna;) Jag fick en jättefin klocka som vi tittat på när vi kom till flygplatsen. Sådär är min mamma, överraskar och älskar att ge... Hon bara kom med den när hon skulle gå iväg och köpa presenter och jag skulle vakta våra saker.
 
Sedan flög vi hemåt mot Sverige och vi avslutade vår fantastiska resa med att dricka champagne på planet:) Vi spelade kort hela vägen och skrattade så vi vek oss dubbla flera gånger!!
Mysigt och ett bra slut på en fantastisk resa med min underbara mamma!! Hoppas på att kunna göra många fler sådana här resor i framtiden.
Jag vet att mamma har haft dåligt samvete för vad de inte kunde ge oss när vi var yngre. Vad du inte förstår är hur mycket ni har gett oss som inte har med pengar att göra. Kommer alltid vara evigt tacksam för ALLT ni gett mig!! Tack, Jag älskar er!
 
Mama I love you, mama I care...
Mama I love you, mama my friend...
 
<3
 
//Linn
 

Kommentarer
Postat av: moster K

Vad roligt att läsa och titta på bilderna! Jag blir riktigt avundsjuk, vill också resa med min dotter... Och framför allt vill jag se allt ni hade i alla kassar! Puss och kram

2013-03-24 @ 23:36:25
Postat av: Giggi

Guuu va fint du skrev!! Vilken härlig resa vi gjorde!! Tack min älskade stumpa!!!

2013-03-25 @ 09:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0