När man inte ”känner rätt”...

Jag är föräldraledig med VÄRLDENS finaste son. Han är så underbar. Glad, social, rolig, busig och alldeles, alldeles underbar. Charmar alla han möter och ser verkligen på livet med ett ständigt leende. Vår fina, fina kille 💙

Vi fyller våra dagar med lek, dans, bus, skratt, träning/barnvaktande på f&s, träffar vänner och familj och jag njuter av att se honom utvecklas och växa! 

Ändå mår jag inte helt bra. Jag fick nog en förlossningsdepression efter han kom, hade problem med ångest och deppighet och det har liksom inte riktigt släppt helt. 

Tänker att det säkert är vanligt då man har en längre depressionsperiod i sin bakgrund. Men ändå. Denna vidriga känsla av ångest och skuldkänslor, varför är jag inte glad konstant när jag egentligen är lyckligast i världen just nu? 

Varför oroar jag mig för allt och alldeles för obetydliga saker? 

Varför är min kropp och mitt huvud så otacksamt nere när jag fått det finaste man kan få?! 

Varför klarar inte jag dagar/veckor med sömnbrist som alla andra mammor?!

Varför spenderar jag min "mysiga, underbara" tid med att må såhär var och varannan dag? Kan jag inte bara få må bra?! 

Vill kunna ge mitt allt till min son men kan bara göra mitt bästa... Det känns inte bra nog. 


Jag har tappat räkningen på antalet panikångestattacker, dåliga dagar och besvikelser som kommit av min ångest bara de senaste veckorna. Och det kanske är lika bra... 

Just nu håller jag på att ställa in mina mediciner som jag kunde börja äta igen när jag slutade amma. Det är jobbigt att inte veta vad som är "riktiga" känslor, vad som är biverkningar av medicinen och vad som är ren ångest. Jag hoppas kunna se ljuset tillsammans med min son snart. 

Vi har självklart fina dagar också och han får mig alltid att le och skratta, underbara unge, men längtar så tills allt bara kan vara ljust i mitt huvud också. 

Det är så svårt att förklara för någon som aldrig känt såhär hur man mår när man inte mår bra i psyket. 

Men det viktiga är inte att förstå fullt ut, utan att du visar att du vill försöka förstå och att du finns där. Att du säger något istället för att bli tyst. Det uppskattar jag iaf. Samtidigt förstår jag de som blir rädda och inte vet vad man ska säga men i min värld finns inget "fel" utan allt som visar på att man bryr sig är för mig rätt.. Det hjälper och stärker mig. 

Mina underbara vänner och min underbara familj som spenderar timmar med mig i telefon eller här hemma och hjälper mig igenom en panikångestattack eller en dag med vidrig ångest, hur ska jag någonsin kunna tacka er?! Min man som står så starkt och stabilt vid min sida och som tror på mig och på en ljus framtid flera tusen gånger mer än jag själv, det finns inte ord att beskriva vad det betyder. 

Jag hoppas bara det här lättar snart så jag kan få leva livet med er alla, tillsammans med min underbara lilla familj❤️

Nu har vi efter att min febriga lilla kille sovit på mig någon timme imorse, gjort vår vanliga morgonrutin med att läsa Anki Anka, kolla ut genom fönstret, och ätit frukost tillsammans. Sen har vi lekt lite till, kollat på bussar genom fönstret och försökt få honom att sova i någon timme. Han sov iaf 40 minuter idag. 

Nu blir det mer lek och kanske en promenad innan det blir sovdags för honom igen. Hoppas han somnar på mig som när han var nyfödd, så jag får känna hans doft, andetag och myset som översvämmar kroppen. Då finns inget annat. ❤️

Om någon har tips på vad man kan göra för att hjälpa sig själv eller bara har varit med om samma sak får ni gärna berätta. I det här känner man sig ensammast i världen. 

Du är mitt allt.... 

//Linn

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)








Kommentarer
Postat av: Emboto

https://ukrtextbook.com/

2023-06-04 @ 19:59:32
URL: http://https://jyvopys.com/
Postat av: cripscew

https://pq.hosting/vps-vds-turkey-izmir

2023-06-06 @ 14:52:07
URL: http://https://pq.hosting/services
Postat av: Uniomi

https://sobraniemebel.ru/banquettes/leather

Postat av: Nicholewaids


Paragraph writing is also a fun, if you know after that you can write otherwise it is complex to write.

2023-07-05 @ 19:17:08
URL: http://https://sertraline50mguk.net/
Postat av: Richardclips

Promote Top-Rated Products: Partner with Our Premium Affiliates Program
https://money.karelia.business/start?ref=509237

2023-07-28 @ 08:22:40
URL: http://zxx.org
Postat av: theskinny.co.kr

I don't even know the way I stopped up here, but I
believed this publish was good. I don't understand who you
might be however certainly you're going to
a famous blogger if you aren't already. Cheers!

Postat av: Alfredtip

Witajcie!

Właśnie chciałbym poruszyć temat tatuażu w porządku sztyletu i zastanowić się ponad jego zadaniem i marką w świecie tatuażu. Sztylet to element, jaki ważna spotkać na roli wielu pań, jednak każdy może nadać mu prywatne swoje uznanie.

Sztylet jest symbolem ostrych ścianie i mas. Istnieje obecne chroń, która poprzez wieki była użytkowana również w opiece, kiedy także w ataku. W tatuażu może reprezentować wiele drugich dziedziny, w zależności od układu i intencji osoby, jaka go nosi.

Którymkolwiek spośród najczęstszych znaczeń tatuażu w kształcie sztyletu jest energia i determinacja. Sztylet że być symbolem chęci do stawienia czoła przeszkodom i zwalczania przeszkód. Osoby noszące ten tatuaż często zależą pokazać naszą zdolność psychiczną oraz nieustraszoność.

Inne miejsce sztyletu w tatuażu chyba stanowić połączone z dbałością. Sztylet może stanowić dostrzegany jako narzędzie obrony przed niebezpieczeństwem oraz ryzykiem. Chyba owo istnieć przejaw pragnienia pomoce własnego działania lub bliskiej grupy.

Warto jeszcze zauważyć, że tatuaż sztyletu że brać zadanie dużo symboliczne. Na dowód, można go informować jako ciężki umysł lub kwalifikacja do udanego podejmowania decyzji. Może więc być dodatkowo symbol rywalizacji z domowymi demonami i sztukami życiowymi.

Sprawdź nasze zestawy do tatuażu

Ostatecznie, znaczenie tatuażu sztyletu chce z twarze, jaka go przenosi. Każdy tatuaż bierze swoją inną sprawę również przeznaczenie, jakie istnieje daleko osobiste. Dlatego, gdy uważasz gościa z tatuażem w stanie sztyletu, nie należy go mierzyć pochopnie. Zatem zapewne istnieć gwoli niego ważny także oczywiści symbol.

Lub tworzycie jakieś zdarzenia z tatuażami w wyglądzie sztyletu? Które istnieje Wasze danie na współczesny temat? Kłóćcie się swoimi myślami oraz badaniami w przykładach!

Pozdrawiam,

2023-11-11 @ 22:17:49
Postat av: WilliamhoPpy

Russia is increasing its exports

https://global.kao-azot.com/

2024-01-01 @ 18:13:49
Postat av: Rogerbah

Greetings, I'm completely new here, I am not sure in cases where this section could be the right place to create this and sorry for this, but I was hoping a friend here on linntunudd.blogg.se would be able to help me.



I'm just wondering if anyone knows just about any trusted company for free crypto signals, need a fine source to get such services. Is this crypto channel trusted and anyone worked with them ?



crypto trading signals



In addition please tell me any good and even comprehensive directory website for more inormation about these kinds of services. I actually appreciate it.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0