NEW YORK!

Jag älskar NYC... Det är verkligen underbart där! Andra gången för oss att åka dit och den här gången med Pärs föräldrar:)
Vi skulle egentligen åka på torsdagen men kom inte iväg förrän på fredagen. Flygresan gick oväntat bra (flygrädd som jag är) och vi kom fram på morgonen till Newark. Vi tog subway och tåg till Manhattan och sen vidare till Brooklyn där vi hyrde en jättefräsch lägenhet:)
Fin utsikt från vårt rum. Williamsburgh-bron syns i bakgrunden.
Vi hann med mycket under veckan... Många långa promenader, goda middagar, mysig promenad i Central Park, MYCKET shopping;), och mycket mer. Här kommer en liten bildbomb:)
Första dagen på Times Square, man går nästan bara och gapar;)
Du är världens bästa<3
 
 
Promenad på High Lane Park :)
Och såklart...
Jag väljer alltid de finaste men inte alltid de godaste godsakerna;)
Den nya" Empire State buildning
Otroligt mäktiga minnesmonument vid ground zero... Man var tvungen att ta några djupa andetag...
Vi passade på att träffa Mackan och hans fina flickvän Ines på en middag eftersom de också var där! Så mysigt!
God men stark mat på ett fint mexikanskt ställe:)
Vi gick sedan vidare till en pianobar... Haha så kul!!
En dag i Central Park <3
Senast vi var här var det fortfarande inte så grönt så det var roligt att få se det lite mer lummigt:)
Hihi
Denna dag avslutades på "vår" restaurang. Mitt emot lägenheten, en jättemysig italiensk restaurang:) På bilden ovan bodde vi , i det högra huset högst upp.
Dagen efter stavades SHOPPING;) Med ett kort stop för lunch, crepes!
Mycket kläder och även en choklad och iste från Starbucks såklart!
På kvällen blev det middag och lite firande...
 
Vi gav nämligen vår tidiga 65-års present till Bertil, en Hockeymatch på Madison Square Garden mellan New York Rangers och New Jersey Devils. Han blev så glad:) Jag pratade med vår servitris om detta så det slutade med att de kom och sjöng vid vårt bord och sedan gav honom kuvertet. Han fattade ingenting, superkul! Jag älskar överraskningar;)

Dagen efter åt vi frukost på ett café nära vår lägenhet
Sedan blev det mer promenader och mer shopping:)
 
Lite av min shopping:) Det mesta från VS såklart;)
 
Det var så härligt att komma iväg med min älskling och hans fina föräldrar. Så skönt att få vara lite ledig och ladda lite och bara få vara...
 
Tack för en fantastisk vecka <3
Puss på er!
//Linn
 
New York, concrete jungle where dreams are made of
There's nothing you can't do
Now you're in New York
These streets will make you feel brand new
Big lights will inspire you
Hear it for New York, New York, New York

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0