Guldhelgen...

Herregud... jag kan inte förstå det. Vi har tagit GULD i Rikscupen... Vi är det bästa RM laget i Sverige... Det är så stort...

Vi åkte på fredagen med buss, det gick fort men vissa blev såklart rastlösa ändå... Lite gympaboksskrivande, lite halvt film-tittande och mycket skratt! Hela bussen var ju full med taggade och underbara tjejer:)






Elliot var också med:)


Framme i Örebro fick vi en snabbtitt av hallen då vi ställde dit trampetten och sedan bar det av till skolan där vi skulle sova. Vi fick ett jättemysigt klassrum, luftmadrasserna blåstes upp och den vanliga "ringen" bildades. haha ingen ska känna sig utanför här inte...
Sedan var det dags för att ta sig till hallen där vi åt vår medhavda matsäck och jag, julia och elin fick våra fina tröjjor som vi beställt:)
Efter detta hade vi förträning i fristående.Lisas enda kommentar efter vi hade kört en gång var "SKÄRP ER!!"
Haha det var lite skrämmande att höra det från henne, så vi skärpte oss och körde en gång till. Det såg nog lite bättre ut men det fanns såklart saker som vi kunde bättra på.
Vi gick tillbaka till klassrummet och gjorde oss redo för natten.
På lördagen fick vi vår första någonsin, SOVMORGON! Vi tävlade nämligen i pool 3, alltså sist av alla.
Hela pool 1 och 2 fick vi alltså sitta och titta, vara nervösa och försöka få i oss lite mat... Det gick sådär för mig...haha. Men jag var iaf lagets make-up artist med vårt ny-inköpta smink som alla blev såå fina i!
 
När det var vår tur var vi både trötta och nervösa och vi hade som mål att ta oss till final, som 10 lag av alla 26 gör.
Vi började i tumbling. Där körde vi riktigt bra, poängen blev 8,75:)
Sedanv ar det dags för fristående. Jaaaag klantade mig o tappa bort mig för en sekund men trots det fick vi poängen 8,0 vilket var mycket bra då inte alls många lag hade varit över 8 poäng under hela dan...
Vi avslutade i hopp där poängen blev 8,6 efter en liiten miss.

Totalt kom vi 2a av alla lag i kvalet och vi tog oss alltså vidare till finalen på söndagen. (Min o Sofies efterräkning på att vi skulle kunna hamna på en trettondeplats var inte direkt rätt...)
Efter tävlingen gick vi tillbaka till klassrummet för att hämta saker för att duscha och sedan var det dags för middag.
När vi ko tillbaka från klassrummet upptäckte en efter en att saker var borta eller på fel plats... Vi hade haft inbrott...en massa saker försvann och resten av kvällen gick åt till att ringa polis, spärra kort osv. Men trots detta lyckades vårt underbara lag hålla stämningen uppe mha lite godis, en geopardytävling och vår underbara sammanhållning...

På söndagen fick vi gå upp tidigare, runt 7 för att ha förträning i fristående och senare var det dags att förträna i redskap.

Vid det här laget var jag helt slut. Jag kan som alla i laget vet, knappt äta eller dricka på tävling och det tar på krafterna om man säger så. Men efter förträningen i tumbling kände jag mig pigg och peppad igen, det kändes riktigt bra!

Även här tävlade vi först i tumbling. Vi fick dagen näst hösta poäng i matta, 8,6 trots en liten miss:)
Sedan var det dags för fristående. Jag var skitnervös rent utsagt, jag har aldrig känt sån "press" på mig själv att jag måste köra "rätt" i hela friståendet. Har aldrig behövt tänka på rörelserna, de kommer naturligt men det som vi gjort om strax innan som jag gjorde fel på i kvalet det ville jag inte göra fel på igen och inte på nåt annat heller. Men vi peppade ihop oss och körde det bästa vi kunde och det kändes riktigt bra!!!
När vi sedan gick ut på golvet för att köra hopp fick vi vår poäng av speakern... Dagens högsta i fristående, 8,4!!!!!!! Helt sjukt hög för att vara fristående som alltid ligger lägre...

Vi körde sedan hopp och det kändes riktigt bra! Ingen fick veta sista poängen förrän alla hade kört för att det skulle bli lite mer spännande.

När vi efter en eeeevighet av väntan fick höra vår sista poäng, insåg att vi fick en total av 25,7 och att detta innebar VINST!!!!! Hel sjukt!!! Detta hade vi aldrig kunnat hoppas på... Vi hoppade, skrek, grät kramades och skrattade....Det var en helt underbar känsla...
 
Vi fick gå in på prisutdelningen och vara så otroligt nöjda och hoppa upp på prispallen allihopa... hela laget. <3



här får jag min medalj:)






Jag är så himlans stolt över denna underbara trupp. Vi har kommit så långt och vi har gjort det med och för varandra. Alla peppar, stöttar och hejjar på varandra och det är ALLTID kul att gå till träningen.
Rikscupen 2008 är i särklass den största tävling vi någonsin vunnit, den motsvarar SM på vår nivå och jag kunde inte vara lyckligare...
På kvällen när vi kom hem åt vi på JAVA några av oss och sedan sov Lisa hos mig<3



Träningen efter tävling fick vi två tårtor av våra underbara tränare. Och en pepparkaka som det stod en etta på:)<3
Vår friståendetränare åkte tillomemed en bit tårta till mig för jag gick hem tidigare för jag hade migrän... hur söt får man bli???




tack för att ni gör mig så lycklig...

Don't even talk about the consequence
'Cause right now your the only thing that's making any sense to me
And I don't give a damn what they say or what they think
Think 'cause your the only one who's on my mind

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag säger bara en sak... du o jag var inte dom bästa på att tippa!! Tur var väl det:D puss, gumman

2008-11-29 @ 19:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0