Min FANTASTISKA möhippa!

Lördagen den 6 maj vaknade jag av att det knackade på dörren... (Eller okej, jag var faktiskt vaken då jag vaknade med pirrig mage varje lördag typ 2 månader innan bröllopet...)

Detta brev fick jag nämligen på posten i April... 

Jag fick kontinuerligt mejl på min möhippe-mejl med lite uppdrag, pepp och packlistor för möhippan...

SÅN himla rolig idé!!! Gissa hur många gånger om dagen jag kollade mejlen...;)

När jag iaf den morgonen öppnade stod massor av mina fina vänner utanför och stormade in i  lägenheten. Jag blev tillsagd att sminka mig, äta frukost och klä på mig de kläder de hade med sig.

Jag fick både frisyr-hjälp och äta-frukost-hjälp och sen bar det av mot okänt mål.

Jag fick ett kort runt halsen med uppdragen för dagen. Allt från en Selfie i timmen, till handståendekort, till ta kort med någon som pratar i telefon...

De hade pimpat min cykel till en supersnygg Bride-ride som jag fick åka runt med hela dagen (och natten;) Självklart hade de satt på Pepsi Max burkar bakpå så att ingen kunde missa att jag var på gång;)

Vi cyklade runt i Uppsala och vi hamnade till slut på Fyrishov där jag började göra några av mina uppdrag.

Vi gick in i Gymnastikhallen och vi fick ställa upp på golvet och där fick vi veta att vi skulle få göra en dans med någon. Så kul!!

Vi skulle börja värma upp och jag fick ta täten...

Sen kommer min fina gymnast Clara in i hallen och jag inser att det är hon som ska ha lektion med oss.. Redan där börjar jag nästan gråta. Clara är den gymnast jag har haft allra längst, hon började som sexåring och nu är hon 19 år!! 

Vi fick först titta på Clara när hon visade dansen vi skulle lära oss. Det var till min favoritlåt "Kärleksvisan".. Tårarna strömmade när jag tittade på henne, så fint och så duktig är hon <3.

Sedan kläcker Sofie ur sig "hör ni vem som sjunger?!" Då var det den versionen jag spelat in på en app inför möhippan som ett av mina uppdrag. HERREGUD vad jobbigt det blev då, tur att Clara höll oss fokuserade på dansen så man slapp skämmas allt för mycket.

När vi gjort klart dansen var det dags för ny uppställning och denna gång fick vi veta att vi också skulle köra lite gymnastik såklart. Först skulle jag coacha mitt lag "Möhippe-gänget" och avslutningsvis skulle jag köra ett varv på trampett med mina tjejer i Elittruppen som tränade samtidigt.

De frågade mig vad jag ville köra, jag fick välja mellan några volter och jag tog självklart en 1,5 skruv, min favvisvolt från gympa-tiden:) (SEN kom jag på hur opassande det var med kryckor i kyrkan men det var så dags att ångra sig då... )

Det var bara att börja peppa, coacha och genomföra;)

Mitt lag skötte sig EXEMPLARISKT och vi tog självklart GULD i möhippetävlingen. Avslutningen med mitt varav med Elittruppen gick också bra (dvs. inga brutna ben eller dödsfall från min sida).

11.00-Selfien med mina tjejer <3

Efter gymnastiken gick vi vidare till en liten gräsplätt där vi satte oss och fyllde på med vätska (läs bubbel) och jag kryssade några uppdrag.

Sen gick vi in i en lokal bredvid ICA på Thorbjörnstorg. Aldrig varit där men det visade sig att det var en inspelningsstudio!! Jag skulle nu spela in Kärleksvisan på riktigt... Vid det här laget var det tur att det fanns "lite" bubbel till hands... Blev helt sjukt nervös...

Sen var det bara att börja sjunga. Till en början frågade han om jag ville sjunga med Sarah Dawn Finer som sjunger låten, och då kändes det jätteskönt men sen insåg jag att jag inte hörde min egen röst så när jag fick höra det lät det hemskt. Då fick jag lite fighting spirit och gick in och gjorde om en hel del. Haha.. Till slut var jag någorlunda nöjd och stolt över att jag vågade mest av allt...

Efter inspelningen cyklade vi vidare. Vi kom till Helena och jag blev tillsagd att jag skulle duscha och sen komma ner till källaren..

Där nere väntade alla med lunch och MAMMA var där <3 Överraskning!

Älskade mammsen <3

Vi åt supergod familjepizza och sen hade de lite uppgifter till mig. Till exempel skulle jag svara på frågor som Pär fått, hur jag trodde att han svarat. Hysteriskt kul..

Mina rullande uppdrag fortsatte, Selfie-i-timmen- blev nästan lite stressigt och man fick ABSOLUT inte fuska när det var bla. Sofie som var domare...

Sen var det dags att återigen bege sig iväg. Några följde med mig och några stannade. Jag fattade ingenting.

Vi fick iaf veta att vi skulle samla äktenskapsråd från gifta människor på stan så det var bara att börja fråga:)

Väl på stan fick jag till slut veta att jag skulle få bli sminkad på MAC, överlycklig tjej såklart!

Älskar att bli sminkad!

Sen begav vi oss tillbaka till Helena igen där tjejerna dukat så fint igen och förberett en middag.

Jag fick i uppdrag att byta om för en photo-shoot med världens bästa Linnéa såklart:)

SÅ god mat från ICA Kvantum! 

Under middagen gick vi igenom svaren på en tipsrunda som tjejerna gjort om mig.

Sen var det dags för efterrätt och MOJITOS!!

Jag fick också en guldmedalj för att jag gjort mina uppdrag så bra;)

Sen blev det party på hög nivå, med lösrumpa, dans, mycket bubbel och mojitos innan det var dags att gå ner på stan mot Flurran.

När klockan började närma sig 03.00 säger tjejerna att de ska följa med mig hem så vi kan ha en mys-brunch dagen efter- HUR FINA vänner får man ha egentligen??

Tack ALLA snälla, fina, underbara och omtänksamma vänner som kom och förgyllde min dag och gjorde den till en helt fantastisk möhippa, kunde verkligen inte varit bättre. JAG ÄLSKAR ER!!!

Och till mina fantastiska tärnor som planerat och fixat allt. Vet inte hur jag någonsin ska kunna tacka er för allt... Mest av allt för att ni är mina bästa vänner, står vid mig i vått och torrt men också för allt ni gjort inför bröllopet och för HELA MÖHIPPAN!!!

Jag älskar er mina fina!! <3




Give me everything tonight... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0