Lördagsnöje?

Hade som sagt en allergi-reaktion eller vad man ska kalla det hela natten till idag... Vaknade av att jag inte kunde andas och hostade tills det smakade blod i hela munnen. Vaknade och kände mig något bättre men fortfarande svårt att andas... Ville till träningen med tjejerna så jag testade och det funkade ett tag. Fick leka sjuksköterska (lilla vännen<3) men sen sa kroppen nej... Kändes som feber, ont i hela kroppen, och helt slut... Gick hem tidigare och tig tempen men den var inte särskilt hög. Ringde 1177 och de sa att jag absolut skulle åka till närakuten, jag fick inte bara lägga mig ner!!
Så jag lydde så klart och spenderade några timmar på britsen, tog provet fick mediciner och andades in ventholine... Kändes lite bättre så fick åka hem efter kanske 2 timmar. Eller hem och hem... Till Apoteket mot nya turlappar och ny väntan.. Självklart hade det första Apoteket inte rätt medicin så det var bara att åka till nästa. Till slut kom vi hem och kunde äta, och sen dess har jag legat i soffan. Har en puls på 100 har jag mätt och har fortfarande jobbigt med andningen även om det är bättre.. Antar att pulsen och "jobbig-känslan i kroppen" är pga alla mediciner men känns ändå olustigt... Färgen i ansiktet talar om hur min dag varit vill jag lova...
Blir sängliggande imorn och mycket vila få läkaren sa att hjärtklappning och högre puls återkallar andningsbesvären... Dessutom fick jag lära mig att nöt-allergier förvärras för varje "anfall" msn får... Visste jag inte men kan förklara att det blev värre den här gången.. Ska boka tid hos min läkare så jag kan få en sån adrenalinspruta som många nöt-allergiker har... Vill ju inte kola bara av att jag gått in på en restaurang/klubb/pub m.m...

Nu ska jag skriva om något roligare... Kolla tavlan här nedan som jag fått av Andreas!! (Hör av er om ni vill få ett foto eller liknande avmålat som jag)
Den är precis lika fin som inlägget hör nedan som jag fick idag av Eva...
Nu tycker jag ni ska underhålla mig med lite kommentarer... Kommer inte sova på ett tag med den här pulsen...

Hoppas verkligen att er dag varit bättrr( och att ni inte beställer jordnötter på restauranger, tänk på oss allergiker och se till att de förbjuds där liksom på flygplan, skolor och större evenemang...) hade jag varit mer allergisk hade jag inte åkt hem igår utan till Ackis...

Puss på er
//Linn

Breathe slow, count from one to ten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0