Fixar-helg som inte blev...

Tanken var att vi skulle flytt-städa vår gamla lägenhet hela helgen eftersom vi inte hann det innan jul... 
Tanken var att mamma och Tobbe skulle hjälpa oss några timmar från lördag eftermiddag.. 
Tanken var att detta skulle bli en hemsk helg med skrubbande, dammande och torkande... 
Vi lassade in hinkar, medel, skurtrasor och moppar i bilen och begav oss mot Djäknegatan. På vägen frågar Pär, kan vi inte göra nåt kul ikväll eftersom vi kommer ha tråkigt hela dan... Jo, svarade jag, om vi är klara före midnatt...
Vi kör in bilen på gården och börjar släpa upp hinkar, moppar och kassar med rengöringsmedel... Pär öppnar lägenheten och blir liksom tyst när han kommer in... 
"Mäh!!! Hon har ju städat här också!!!"

Jag får den där känslan igen, känslan av att mamma varit i farten och att hon överraskat mig med något jag inte kunnat tänka mig... Jag går också in och måste se det med egna ögon... Det är skinande rent och blänker överallt. Dammråttorna är borta, köket är fläckfritt och både Pär och jag går runt och letar efter... Ja jag vet inte efter vad men efter smuts antar jag.. Vi känner på hyllor, bakom saker och kollar fönstren... Just då får jag ett sms "skurar ni?" från mamma... Jag ringer upp och skrattar och är så chockad så jag vet knappt vad jag säger. Hon berättar att hon fixat en städfirma som städat allt och att hon haft jättesvårt att hålla sig från att försäga sig när det är någon överraskning som man vet att någon kommer bli så glad för! (Sådan mor sådan dotter...) 
Hon berättar lite mer och säger sen att hon nu istället vill träffa oss på en pub nere på stan.. 


Både Pär och jag står kvar i lägenheten och är helt bortkomna, vi skulle ju städa hela helgen, vi skulle ha tråkigt! Överlyckliga packar vi ihop stöd-sakerna igen och tar med oss det sista från lägenheten och åker istället och köper en blomma till mamma och Tobbe. 
Nu hann vi dessutom träffa Johanna och barnen hemma i vår lägenhet istället för en snabbis på djäknegatan.
Självklart hade mamma pratat med Johanna så hon visste om allt... 
Som jag längtat efter att träffa Johanna och underbara ungarna! Älsklingar!!
Barnen kunde äntligen få sina julklappar av oss och jag tror de blev nöjda:) 



Pippi-klänning, Mumin-strumpor, söt tröja och dessutom fick hon prova mammas nagellack:) 


Lucas fick bilar-tofflor och en drake-tröja:) 
Jag fick superfina julklappar också, de står i bokhyllan, jag visar er imorgon!

Sedan bar det alltså av till Churchills arms för god mat och dryck med mamma, Tobbe och Emil:)
Därefter blev det spontan-bowling och jag gjorde tre strike-ar:) stolt! 


Sedan åkte vi hem och donade i lägenheten:) 
Idag har vi tvättat, åkt till tippen och varit på Ikea:) köpt massa nytt; 
Bl.a. Nya handtag i köket
Före

Efter


Nya gardiner i min walk in closet 

En ny byrå 


Och sen massor med andra saker... Vi försöker hitta snygga gardiner till vårt sovrum och det går sådär... Vi har vita
Väggar och svarta möbler, någon som har förslag på vad vi ska ha för färg? Vitt försvann liksom,.. 

Två exempel som inte kändes bra...

Vi har iaf fått upp nya lampor i kök och sovrum och det känns som att det börjar närma sig färdigt... Tur att man är ledig!! Och TUR att man har en fantastisk mamma som fixar till en! 
Så otroligt tacksam!! <3

Nej nu måste jag sova! 
Puss på er

I love you... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0