Tankar och funderingar

Haft en bra och produktiv dag idag på jobbet!! Sen ett grymt gympass... Grymt mot mina muskler alltså... Kändes bra efteråt i alla fall;)

Har funderat mycket på det här med jobb och studier osv. Jag började ju plugga direkt efter gymnasiet, vilket jag är stolt och glad över att jag orkade. Detta gjorde att jag hade ganska lätt för alla skrivuppgifter och annat som vi skulle göra, man var ju redan "inne" i plugget.. Dessutom gjorde ju detta att jag träffade min bästa vän i hela världen och min sis, Fia.. Så jag skulle ALDRIG byta dessa år mot något!!

Däremot så förstår jag folk som tar ett uppehåll och funderar på vad man verkligen vill göra. Jag tror man behöver den pausen. Jag visste ju vad jag ville göra så jag tyckte det var lika bra att börja och det är ju skönt nu när jag är 25 och har en utbildning som är värt något och som jag är stolt över.
Jag hade turen att kunna ta en ledig termin när jag kände att jag behövde det och det gjorde jag verkligen! Är väldigt glad att jag gjorde det!

Sedan jobbar jag ju inte med det jag är utbildad till just nu men jag känner ändå att det är värt väldigt mycket att ha det med sig i bagaget.

Det som har varit konstigt och svårt med att vara färdig under tiden alla ens vänner pluggar är nog att man känner att man missar så mycket och att man inte kan vara lika flexibla som de kan. Man kan inte ta en dag ledigt för att shoppa eller fika på stan, man kan inte följa med på saker på dagtid, man kan inte ställa upp som man skulle vilja.. Och det svåraste är nog att få mig själv att förstå att detta inte krävs av mig... Jag vill kunna vara med vännerna, träffa alla de mysiga bebisarna som är omkring mig, ställa upp för de som har det lite tungt men det är så svårt att hinna med när man jobbar hela dagarna...

Sedan har jag ju träningen efter dessa dagar så det är ännu svårare men jag ser det som att de som förstår mitt livsval, hur jag lever och att jag älskar det jag gör, de är de vänner som jag vill ha omkring mig.

Oj vad långt detta blev, jag vill bara att ni, mina underbara vänner ska veta att jag gör det bästa jag kan för att jonglera nytt jobb med träningar och nära och kära.

Nu ska jag krypa ner till mannen i mitt liv, jag har haft sån tur som hittat honom ska ni veta...

Puss på er och sov gott!

Your one in a million...


Kommentarer
Postat av: Marika

Jag förstår precis! Jag har ju jobbat sen typ direkt från gymnasiet. Och tappat många vänner som pluggade den tiden ist. Men de blir ju så att man får massa nya vänner när man pluggar som man börjar umgås med som kan ses "hela" tiden. Och jag tror inte de förstod att de blir skillnad när man jobbar heltid.

Nu när jag både jobbar heltid och sen pluggar på min övriga tid då känns det ännu svårare att orka och hinna med fritid med vänner. Och även att hinna umgås med familjen så mkt som jag vill.

Så jag förstår precis hur du känner, jag har kännt så länge!

Kram

2012-04-12 @ 07:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0