Sitter på seminarium på internet...

men som alla vet kan jag göra flera saker samtidigt:)
Lyssnar på redovisningar om segregering och diskriminering. Jag har precis redovisat om diskriminering i arbetslivet och det gick riktigt bra faktiskt! Jag hann bli rätt nervös precis innan och det är ju helt sjukt konstigt att man blir det eftersom jag sitter på internet, ingen kan se mig, ingen vet vem jag är eftersom det är personer från berlin, norrland, och göteborg typ. Inte så stor chans att jag kommer träffa dem senare. Jag slipper ju också stå framme framför klassen och försöka se ut som jag inte läser innantill utan kan bara läsa från mitt word-dokument direkt. Det hör man att alla gör haha...

nu hörde man att en tjej bläddrade så hon hade inte skrivit det på datorn...

Idag har jag jobbat från 8.30-15.00. Räckte gott o väl med tanke på att jag inte alls kunde sova igår. Tankarna snurrade i mitt huvud, om lägenheten och mycket om pengar, och framförallt om farmor som ligger på sjukhuset och ska operera sin krossade höft stackarn. Jag har inte fått höra så mycket om hur hon mår och man får ju inte hälsa på på sjukhuset nu pga smittrisken. Usch jag hoppas hon mår bättre snart!

När jag ändå pratar om smittrisken, man skulle ju kunna bli helt hysterisk med allt som sägs om svininfluensan och allt... I vår gympagrupp har vi både fall av svininfluensan, körtelfeber, halsfluss och "vanlig" förkylning. I instängda, varma c-hallen liksom... Dessutom är man dum nog och ha valt läraryrket och just jag har ju valt att vikariera på olika skolor i olika åldrar just nu... Det måste ju vara den allra säkraste vägen till att få massa sjukdomar...haha... Men samtidigt kan man inte bara stänga in sig i sin lägenhet och vänta på att alla basilusker ska försvinna iväg... då blir det en lång kall tråkig och framförallt ensam höst... Dessutom har jag blivit helt sjukt noga med att tvätta händerna, sprita händerna, inte kramas med barnen osv.

Nej nu slutade seminariet och nu ska jag laga mat till mig o Pär... Torsk med champinjonsås blir det:)- När man har varit hos Pärs mamma får man allt bra idéer till maaaat!!!

puss på er mina änglar... Tack för att ni finns...
you raise me up

Kommentarer
Postat av: Marika

Hej gumman! Kul att läsa att det går bra med skolarbetet och att du hade det bra i värmland. Hoppas du har lite fri tid snart och kan ses. Jag saknar dig! Hoppas allt går bra med farmor oxå. Puss puss!

2009-09-24 @ 21:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0