Det blev ett silver den här gången...

Tävlingen i ängelholm ledde till ett silver denna gång. Mycket bra presterat av oss med tanke på att vi hade de allra svåraste volterna där och de som vann körde enkla frivolter... Lättare att få bra poäng då såklart...

Helgen började ju tidigt på fredagsmorgonen då vi samlades för att åka buss hela vägen neråt i vårt avlånga land. På vägen plockade vi upp ett gäng små-enebybergsgymnaster... De blev ju en historia för sig om man säger så men jag orkar inte lägga krut på detta här... Pinsamt när ledare inte ens följer regler det är det enda jag kan säga.
Resan blev lång, med några stopp på vägen... Det tog väl sådär närmre tio timmar... Gympabok, filmer, snack asgarv osv, vi underhöll oss så det räckte och blev över:)

Väl framme var det bara att installera sig i skolsalen och sedan kolla lite på förträningen. På lördagen tog vi oss en tripp på stan, åt jättegod lunch och bara umgicks eftersom det är ovanligt att vi får en hel dag ledig tillsammans(vi tävlade inte förrän på söndagen) På lördag kvällen hade vi förträning i fristående. Det kändes bra men musiken gick helt sjuuukt långsamt så vi fick försöka pitcha upp den... sedan blev det lite mys i klassrummet, vi tävlade bland annat i vem som var sämst på olika saker. Jag blev sämst på att sitta på huk med hälarna i... haha... ni skulle ha sett oss... diverse poser ska ja säga...

På söndagen var det äntligen dags för tävling!! Vi gick upp lagom tidigt och hade förträning i redskap. Det gick bra, jag fick köra bord och sofie fick köra skruven som tur var, ja känner mig så osäker på den.
Sedan blev det dags för tävling. Vi körde fristående först och jag hann bli riktigt nervös innan det var vår tur. Många mixlag fick ganska höga poäng, runt 8,2 o 8,5. Vi körde vårt fristående och det kändes riktigt bra!!! Vi satte alla obligor och vi körde bra till musiken trots att den gick långsamt igen även fast vi fixat med den...
Sedan var det bara att vänta på poängen. När vi satt där började vi fundera över om domarna verkligen kommer gilla vårt fristående eftersom det var många andra som fått så bra poäng och deras friståenden var verkligen "publik-friar" friståenden. Bla ett lag som var heeelt sjuuukt sött med ett klockrent fristående!!! killar o tjejer i tyo 12 års åldern som vickade på rumpan... sååå söta!!!
Men till slut fick vi poängen....

....9,05......

....9,05!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En helt sjukt hög siffra!!! Ni som är gymnaster vet att man sällan får över 9 i fristående... så det var verkligen jättekul!!!
Sedan tävlade vi i hopp och där hade vi några fall, o lite missar på våra svåra varv. Vi körde 1,5 halvskruv som likavarv, dubbelskruvar+dubblar+dubbelhalv plus dubbelsträck halv och ett överslag(jag), 4 tzuckor och en överslagvolt halv på bord. Poängen blev 8,2 trots missarna...
Sedan var det dags för matta. Vi körde väldigt bra med endast några småmissar på våra återigen ganska svåra varv.. vi körde sträcksalto som likavarv, grupperad salto till helskruv till dubbelskruv och sedanhandvolt sträck till helskruv till 1,5 skruv framåt... Så lite missar fick vi ju nästan räkna med... poängen blev i vilket fall 8,6 vilket återigen är en mycket bra poäng!!!

Poängen ledde till en andraplats men det kändes ändå som en seger när man tävlar mot ett lag som kör frivolter... det är kul att vi kör svåra saker och liksom därav tvingas att bli bättre hela tiden. Efter tävlingen var klockan redan 18.00 och vi snabbade oss att byta om och lasta in oss i bussen. Vi hade en lååång bussfärd med våra reskompisar framför oss. Det var iaf en mysig helg med underbara mixtruppen!!! Tack så mycket gänget!!!
Nu laddar vi för RM3 i Täby nästa helg:)





På lördag åker jag iväg även då för mina tjejer ska tävla i Falun i RM2... Ska bli jättekul att se vad de presterar och hur kul de ska ha! De har aldrig varit iväg på en "sova-över" tävling förut så det ska bli kul för dem!!!

Idag har vi pluggat examensarbetet i tio timmar... helt sjukt... jag är helt slut i huvudet och jag vill verkligen tänka på något annat för imorgon kl 9 är det bara att gå på't igen... herregud...

Hoppas alla ni mår bra där ute!
Saknar er och mitt liv nu när jag skriver examensarbetet, kan inte planera in något annat känns det som... men snart så är lidandet över och jag har en LÄRAREXAMEN:) då blire fest!!
puss puss
//Linn

you gonna be the one that saves me...


   

Ja juste!!! Gissa vem som överraskade mig när jag kom hem från träningen med namnsdagstårta och blommor...
Jo min alldeles underbara pojkvän... finns inte ord...

Kommentarer
Postat av: Bellala

Grattis så himla mycket! fan va duktiga ni är. Poängen va ju så gaaalet bra. Å vilka varv ni kör. Ni knäcker ju dom som kör frivoolt så håårt.... ;)

2009-05-14 @ 23:27:07
Postat av: Emma B

Ja vilken seger i silver det var!!! Stort lycka till i helgen, jag håller tummarna för er! Hälsa tjejerna! kram kram

2009-05-15 @ 11:08:58
Postat av: jessica

Tack själv för en underbar helg vännen! Tjejerna och ni tränare såg riktigt taggade ut inför i helgen också =). Lycka till så messar jag nån gång i flyttandet imorgon =). puss puss!

2009-05-15 @ 20:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0