vissa dagar...

...känner man sig så ensam fastän man är omringad av vänner.

...känner man sig nere fast man har massor med saker att vara lycklig för.

...blir man osäker fast man har all anledning att känna sig säker

idag är en sån dag.

försökt prata me lite vänner men inte många som har tid idag, eller som förstår.
Ska snart gå till Emma o fika med henne och Benjamin:) Mysigt!
Ikväll kanske jag får vara barnvakt åt Benjamin när Emma är på jobbmiddag:)

Jag ska också träffa Jessica ikväll, hon märkte att ja inte var glad igår o sa att vi kunde träffas idag... söta du...

Man måste få ha såna här dagar, allt känns ju liksom så osäkert, jobb, lägenhet, pengar, framtiden...
Känns lite som man är straffad för att man är klar lärare, liksom det finns inga jobb och de lägenheter som finns som är okej (bland annat min egen) är bara för personer som studerar... Hur hade de tänkt att det ska gå ihop?

Nej nu ska jag göra som min kära vän Ploy gjorde på sin blogg;

Glad tanke nr 1: Jag är färdig lärare
Glad tanke nr 2: Jag jobbar alldeles lagom i sommar
Glad tanke nr 3: Pär kommer hem en dag tidigare än vad jag trodde
Glad tanke nr 4: Jag har världens bästa pojkvän
Glad tanke nr 5: Jag har världens bästa vänner
Glad tanke nr 6: Jag hoppas det ordnar sig

Nej nu ska jag försöka städa min lägenhet lite grann, brukar må lite bättre när det ser bra ut här hemma.

Snart ska jag uppdatera om Varberg, Värmland och så ska ni få en sammanfattning av min underbara examensdag!!

puss på er
//L

Live your life

Kommentarer
Postat av: Marika

Jag hatar sånna dagar! =(

Dom finns nog bara där för att man ska upskatta de bra dagarna mer. De känns snart bättre. Nu ska jag oxå städa lite.. Puss!

2009-07-07 @ 13:47:57
Postat av: jessica

Härligt med glada tanke lista. Det bör man göra oftare =). Ses ikväll vännen puss puss!

2009-07-07 @ 16:29:11
Postat av: Sofie

Jag har tid att prata om du vill :) mysigt att jessica kommer förbi!! Puss

2009-07-07 @ 19:08:35
Postat av: Ploysan

Bra med en glad-tanke-lista Linn :) Hoppas den hjälpte. Jag är bajstrött på att aldrig hinna ses längre... jag bor i stockholm den här veckan också, men är hemma till helgen!!! puss jag ringer i veckan!

2009-07-21 @ 10:41:41
URL: http://ploys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0