Frankrike och skola

I helgen var jag mamma o pappa i Frankrike. Var helt underbart att träffa min moster, mina kusiner, Daniel och Erland igen! Var så länge sen!
Jag och Sofia är verkligen som syskon! Vi har så roligt tillsammans och kan prata om ALLT!

Hon och Daniel är så söta! Vill också ha en bra kille!

Vi reste typ hela fredagen,bil till skavsta, flög från skavsta och tog bussen från Beauvais till Paris och sedan metro till Saint Germain en layt som är en förort till Paris där de bodde. Lägenheten var jättefin! Vi åt god middag som jag och sofia gjorde(fylld kyckling med soltorkade tomater och fetaost och pasta:) Sedan var det lekar såklart! Vi körde den här leken, att man ska hitta på olika kategorier och sedan ska man säga en bokstav så ska alla komma på under varje kategori. Om man har ett ord som ingen annan har får man två poäng och om man har ett som någon annan också har får man ett poäng. Det var skitkul!

på lördagen åkte jag metro själv(SJÄLV) in till paris där Sofia mötte mig (visserligen utanför metrovagnen men d va skitläskigt ändå! - fan va man känner sig utsatt när man inte kan språket!!)
Jag och Sofia shoppade i Paris. Underbart! Jag köpte ett par vita jeans, en t-shirt klänning , ett linne och en ögonskugga.  Sedan hade vi picnic i en liten skitmysig park där vi åt baguette, croissant, marmelad mjukost och cola light såklart!
Cola lighten i Frankrike är mycket godare än här hemma för de har inte tagit bort aspartanet... haha

Sedan åt vi på restaurang på kvällen, eller på ett crepperi eller hur d nu stavas. Ni vet såna pannkakor emd fyllning i. En matig och en efterrättig åt vi var:) Allt för att pappa fyllde 50. Så skönt att se honom så glad... De kom med ljus på hans efterrätts crepp, Karin hade skvallrat att han fyllde år:)
Sedan gick vi hem o spelade ännu mer spel efter att jag o Sofia hade tagit några kort i en cool tunnel typ.
Sedan på söndagen gick vi upp kl tre eftersom man ställde fram klockan o vi skulle ta 5.05 metron. Suck. Sedan var det buss o flyg dags igen. Fy fan va ja hatar o flyga. Ja o mamma e likadana där. Pappa bara sover...haha.

Sedan åkte jag till mina träningar, var något övertrött, hade sovit en timme. Sorry Eva o Lisa...haha

Nu har jag mest ångest över vår nya kurs som börjar som ingen verkar orka med. Alldeles för mkt att göra, 1200 sidor litteratur samtidigt som vi har 5 veckors praktik och 6 olika uppgifter att göra. Herregud. Jag var stressad innan...

Men men vi klarar allt Fia sådeså!

Nästa vecka kommer Jessica hem! Jag längtar så jag har fjärilar i magen! ååååå älskar dig gumman!

Nu ska jag försöka sova och sedan försöka komma upp till min föreläsning imorn kl 8. SUCK! ALlt blir mkt jobbigare utan cykel! Tar dubbelt så lång tid att ta sig överallt!

Sov gott allihopa!
I´m just a little girl u see...

Kommentarer
Postat av: Jess

Aa vannen vad roligt det har varit att lasa dina inlagg har. Vilken rolig ide! Da har jag ju fatt vara med lite i din vardag! Jattekul! Ses snart vannen PUSS pa dig!!!

2008-04-09 @ 11:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0