Ploys fest och Helenas Babyshower

Äntligen var det dags! En utekväll med Ploy! Hon har varit hemma i två hela veckor och jag har fått träffa henne en hel del och också hennes trevliga kille, Ben.
Vi skulle ha fest för att visa Ben Flustret och få festa lite grann igen, vi två... Forever...


Det blev en jätterolig fredag med fina vänner! 

Brorsan kom också och vi dansade nästan till stängning på Flurran!

Idag har hon åkt tillbaka... Kommer sakna dig som bara den Ploysan... <3
 
 Dagen efter vaknade jag rätt tidigt för att ha varit ute kvällen innan. Äntligen var dagen här! (Många äntligen den här helgen alltså...)
Jag ÄLSKAR överraskningar och att överraska folk!! Vi har länge planerat denna dag och äntligen var det alltså dags!
 
Vi träffades vid lunchtid i lördags hemma hos Helena, Tobias vår trogne medlurare tog ut Helena tidigt och körde iväg på uppdrag:) 
Vi bakade, pyntade och förberedde under tiden hennes babyshower hemma hos henne.

Jag gjorde min första blöjtårta! 


I 15-20 minuter stod vi (jag Sofie och Linnea) och kollade ut genom fönstret efter deras bil och några minuter senare klev hon in genom dörren! 

Vi hade ställt fram en bil för att hon skulle bli lite förvirrad när hon kom hem... Hon skyllde självklart på lilla systeroch sen klev hon försiktigt in när hon såg våra gömda skor i barnrummet.
 

Sedan blev det fika och en massa skratt!


Vi lekte en lek där vi alla hade med oss ett kort på oss själva när vi var små samt en leksak som vi lekte mycket med. Helena skulle sen para ihop oss med leksaken och kortet och för varje rätt fick hon en godisnapp på sitt halsband. Imponerande klarade hon alla kort utom två!


Min leksak och bild;)

Leksakerna var svårare men riktigt kul ändå att få se allas leksaker och höra henne resonera;)
 

Sedan blev det presentöppning och vi i vårt lilla "gäng" hade gjort en "Första hjälpen för nybliven mamma" - låda med allt från ansiktsmask, choklad, alvedon och mjukt toapapper till trosor, nagelfil och tuggummi. Det var uppskattat tror jag!
 
Efter babyshowern var det dags för oss 4 att få bjuda Helena på middag som var vår födelsedagspresent till henne. Vi åt på Meza, helt fantastisk restaurang här i Uppsala, Libanesisk mat, fantastisk service och supermysig stämning där inne! Kan varmt rekommenderas!


 
Blev en rätt tidig kväll ändå, var lite trött efter fredagens stohej;)
 
Tack för en jättefin dag allihopa!
//Linn
 
Aint no mountain high enough...

Kommentarer
Postat av: Helena

Kan garantera att presenten och överraskningen var MYCKET uppskattad! Blev såååå glad för allt ni hade fixat (när väl chocken hade lagt sig, haha)
En riktigt superdag som jag kommer komma ihåg för alltid!
Tack min fina vän <3

2015-09-10 @ 07:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0