Uttråkad, uttorkad och totalt (sl)utkörd...

Ingen bra kombination...
Magsjukan slog ut mig totalt, sov hela dan igår i princip (när jag slutade spy) orkade ta mig ur sängen vid 16 och fick lite mat av älsklingen kl 17... Sedan pendlade jag mellan sängen och soffan några timmar och gick och la mig kl 22. Vaknade i natt många gånger eftersom det var älsklingens tur att prata lite med toaletten...
Jag HATAR verkligen magsjuka och att spy och när andra spyr får jag ångest, börjar gråta och springer iväg... Det är lite svårt när aktiviteten i sig sker vägg i vägg där man sover. Därför var jag trött i morse så jag sov till runt 11... Tog på mig lite kläder och åt nån deciliter youghurt till frukost innan jag gjorde dagens jobbigaste aktivitet, nämligen att cykla de vanligtvis 4 minuterna till jobbet. Det tog idag minst 10 minuter och jag var dyngsur och helt slut när jag kom fram. Var tvungen att åka till jobbet och hämta datorn men jag skyndade in och hämtade den och cyklade sedan ännu långsammare tillbaka... Svängde in på Statoil för att köpa mer blåbärssoppa till både mig och älsklingen.
 
Sedan har jag bara suttit i soffan hela dagen, jobbade några timmar och nu blir det även lite tv-tittande med älsklingen som tagit sig upp ur sängen för första gången idag:)
Jätteskönt att se honom må bättre! Min rädsla, både för spyor och för att mina närmaste blir sjuka kommer såklart från  pappas sjukdom. När han spydde visste jag att det var riktigt illa, många gånger satt vi då och väntade på ambulansen och den ångesten och viljan av att bara vilja springa därifrån känner jag allt för väl igen...
Jag blir så himla rädd...
Dessutom hatar jag att spy, det är fruktansvärt! Idag har jag träningsvärk i magen och det är tom jobbigt att andas. Kanske inte blir ett HIT-pass imorn ändå:((((( Jag som laddat så...
 
Nej jag stannar nog hemma imorgon också, mest för att inte smitta och för att ordentligt samla krafter... Dessutom har jag ont i halsen så jag hoppas det går över om jag vilar imorgon också.
Ojj vad synd det låter som det är om mig nudå men det är bara skönt att skriva av sig lite nu när man bara legat för sig själv i 2 dagar...
 
Idag har jag iaf fått i mig lunch och sedan lite blåbärssoppa och fruktsoppa:) Orkade ingen middag känner jag men fick i mig en halv macka med nya choklad- philadelphian. Faktiskt helt okej och inga nötter i! Tänkte att det är bra vad man än får i sig:)
Nej nu blire bygglov, House och Biggest loser:))
Dessutom en ny serie som heter Carrie nånting som handlar om Carrie, tiden innan Sex and the city:)
 
Hoppas ni haft en skön tisdag, och ni som var på Fuegon, jag är såå avundsjuk!!
 
Hälsa gärna eller ställ en fråga så att jag får lite att göra!
//Linn
 
Take one step at a time...

Kommentarer
Postat av: Giggi

Stackars er!! Saknar dig... och våra luncher.. puss mamma

2013-01-30 @ 10:45:21
Postat av: Giggi

Stackars er!! Saknar dig... och våra luncher.. puss mamma

2013-01-30 @ 10:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0