S T R E S S

Det är inte konstigt att jag har högt blodtryck...
Herregud det är ju så att jag skrattar åt mig själv.
Har en helt ledig söndag så jag borde bara känna mig avslappnad och utvilad... Istället vaknar jag stressad över att jag ska hinna med så myckt som möjligt. Jag går upp och åker till den tidiga träningen för att "hinna ha lite planerad lugn-tid" på eftermiddagen...
 
Tränade ett intervallflex-pass för första gången, var jättekul! Sedan blev det myslunch med Marika! Det var så länge sen och det var så mysigt att få höra lite om hur hon mår och har det! Vi har en speciell relation vi två, en sådan som jag värdesätter högt. Ärlighet, sårbarhet och förståelse. Trots att vi inte ses så ofta så har vi på olika sätt hittat tillbaka till varandra och har då mycket att prata om och det känns som vanligt.
Skönt att känna att man tänker lika, förstår vad man menar och att man inte är ensam om att växa ifrån vissa och vissa saker samt inte hinna med andra och andra saker.
 
Efter lunchen som blev en långlunch eftersom vi hade så mycket att prata om, cyklade jag förbi affären på vägen hem och inhandlade inför middagen. Kom sedan hem och stressade runt i lägenheten. Diskade, städade och plockade undan. Allt för att "hinna" ta det lite lugnt.
Nu sitter jag här i soffan, kollar på sex and the city och skriver till er... Fortfarande känner jag mig stressad och huvudvärken har jag sedan länge försökt bota men det verkar inte släppa. Hoppas det lugnar sig imorgon då jag får sätta igång med allt på jobbet som jag tror jag är orolig över(omedvetet). Ser ändå mycket fram emot att få sätta igång och jag älskar mitt jobb!! Det är inte många som kan säga det tror jag så det är jag mycket tacksam över!
 
Hur gör ni för att varva ner? Det är svårt när det är omedvetet man stressar tycker jag...
Men det kommer kännas bättre imorgon!
 
Nu kommer snart min älskling hem så då hoppas jag att min nya maträtt är klar (och ätbar;)
 
puss på er!
 
//Linn
 
At first sight I felt the energy of sun rays
I saw the life inside your eyes

Kommentarer
Postat av: Eva

Men nu får du lägga av!! Snart kidnappar jag dig, låser in dig i mitt förråd och kastar bort nyckeln!

2013-01-10 @ 09:45:04
URL: http://www.eltonsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0