Ledighet

Det är ju underbart att vara ledig!!
 
Man hinner umgås med nära och kära, man hinner varva ner och framförallt hinner man sakta ner sin hjärna och faktiskt fundera och känna efter.  När veckorna bara går på autopilot och där jobb, träningar och annat går i ett hinner jag faktiskt inte ens tänka. Jag hinner inte uppskatta det jag har och sakna det jag inte har. Vissa saker ska man inte ta för givet men samtidigt ska man försöka lära sig lita på att man kan ta andra saker för givet.
 
De erfarenheter man fått i livet gör en till den man är och det präglar hur man beter sig, känner och tänker. När man sedana möter människor som har helt andra erfarenheter, kanske fler positiva än negativa i unga åldrar är det lätt att jämföra och kanske bli ledsen över de saker som varit negativa. Men som jag skrivit förut kan man välja att försöka vända det till att vara tacksam för att man fått möjligheten att tidigt lära sig vad som verkligen betyder något och vad som faktiskt kommer i andra hand. Förhoppningsvis har man mognat tidigt på vissa områden där man tvingats tagit en roll som ansvarig, även om det bara är en själv som tvingat sig.
 
Alla är vi präglade av uppväxt och tidiga lärdomar, bra som dåliga. Alla har vi våra erfarenheter och våra egna problem och tragedier som är olika stora i skala beroende på vem man är.
Mina erfarenheter har gett mig vissa överlevnadsstrategier som jag kämpar med än idag. Eftersom det inte är lätt att upptäcka dessa inbyggda och automatiserade tankar, känslor och reaktioner är jag så glad att jag hittat någon som stannar upp mig i dessa, låter mig fundera och utmanar och låter mig utvecklas av dem. Det är inte lätt det ska ni veta men det är iaf bättre att fundera på dem än att stänga dem inne helt och fullt.
 
Igår hade jag ett underbart nyårsfirande med fina vänner och min älskling och nyårpussen blev på stora torget:) Därefter fortsatte festligheterna länge innan jag och min finaste tog en promenad hem.
 
Idag blev det kebab och filmtittande hela dagen. Nu ska jag packa upp lite från veckan i Värmland och sortera lite i min garderob, de nya reafynden ska få plats någonstans tänkte jag...
 
Hoppas ni hade en superfin nyårsafton och att ni får alla era önskningar inför 2013 uppfyllda...
Själv skrev vi mål för 2013 istället för nyårslöften efter dessa som känt ofta bryts...
 
2013 SKA bli ett bra år med mycket personlig utveckling för min del.
 
Puss på er!
 
//Linn
 
Vi <3
 
 
I was here...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Om någon har kommit långt i personlig utveckling så är det du!
Ditt mål borde vara att träffa mig och Elton mer ;)
Kram!

Svar: Ja det målet har jag redan Eva! Det är många som jag önskar träffa mer men det är svårt när man jobbar! Därför försöker jag trycka in så mkt som möjligt på helgerna:) När kan ni ses?
Linn

2013-01-02 @ 08:46:19
URL: http://www.eltonsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0