U-cupen 2012

I helgen var det dags igen!
Tävling med det bästa laget i världen, vår älskade Ungdomstrupp. De tävlade i två lag och tävlingen hölls i Jakobsberg, Stockholm så det var nära och bra tyckte vi tränare men alldeles för nära eftersom man inte fick åka buss tyckte tjejerna... Lite höll vi med såklart.
 
Lag 2 började tävlingen i pool 1 och de körde det finaste hoppet de någonsin gjort!! De fick den högsta poängen i hela poolen i hopp och de fortsatte med ett mycket fint fristående!  På tumblingen blev det några få missar men de hamnade ändå 4a i sin pool och både vi tränare och tjejerna själva var väldigt nöjda med tävlingen!!
I pool 2 var det dags för vårt lag 1. De började med några missar i hopp tyvärr men gjorde därefter en helt otrolig upphämtning med ett fantastiskt fristående och en makalös tumbling!!!  De räddade upp så många situationer under den tumblingen och jag kan säga att JAG var sjöblöt efter att ha stått och passat där för det var så mycket som höll på att hända men som de redde upp....
 
De fick fina poäng i både tumbling och fristående och Lag 1 hamnade tillslut på 9e plats. 8 lag gick till final och att vara 0,15 poäng från att få tävla en gång till känns lite surt men ingen av oss kunde vara riktigt besviken eftersom båda lagen presterat så otroligt bra och jag och de andra tränarna är så stolta så våra hjärtan snart spricker...
De är så himla sköna tjejerna, vi hade så roligt igår på kvällen så jag har ont i halsen idag av allt skratt... De gör alltid en liten show för oss och de andra gör en poängjakt som vi hittar på. Igår fick vi dessutom en rolig liten parodi som handlade om vad som händer i c-hallen. De skämtade om oss tränare och olika fenomen som finns i C-hallen, så fruktansvärt kul!! Vi läser alltid KP på våra tävlingar och då framförallt kropp och knopp sidorna... Rolig tradition! Vi åt dessutom pizza och åt godis så det gick ingen direkt nöd på oss:) Tror vi somnade runt kl.1.00 inatt så jag är lite trött nu...
 
Många av de här tjejerna har jag tränat sedan de var 6 år gamla och allihopa har en stor och väldigt speciell plats i mitt hjärta... Det hoppas jag att de vet. Lilla familjen <3
 
Nu jobbar vi vidare mot nya mål och svårare volter!
 
När jag kom hem somnade jag på soffan och när jag vaknade åkte jag till ica för att handla frukost och annat nödvändigt...
 
Nu tänkte jag sätta igång med lite stickningar och annat roligt innan jag packar upp - det är det tråkigaste som finns men det måste göras!
 
puss på er!
 
//Linn
 
Epic...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0