Multitasking i Värmland

Vi har varit på lite roadtrip, älsklingen och jag. I måndags begav vi oss (efter hemska fästingsprutan nummer 2) mot Varberg och min älskade kusin som driver Svea Strandcafe i sommar. Helt fantastiskt duktiga är hon och hennes vänner som jobbar där!! Underbar mat och fantastisk stämning!

Vi solade och badade och umgicks så mycket som möjligt med kusinen i två dagar och gick även på 1 2 3 Schtunk på onsdagskvällen. Det är en teatergrupp som gör teaterkomedi av klassiska verk.  


Lilla jag i solen:)


På torsdagen var det vår tur att jobba och slita. Vi fick jobba den dagen som Veronica Maggio skulle ha konsert utanför caféet:) Vi träffade en himlans massa trevligt folk som jobbar där på Svea. Fantastiska människor hela högen och jag skulle verkligen kunna tänka mig att jobba där!
Fantastiska kocken Emil var väldigt duktig och gjorde såhär fina fruktfat till gängen




Så himla fint!

Hela Maggios och förbandens crew hade abbonnerat stället så det var bara dem vi servade under hela dagen och kvällen. Det gjorde också att vi hade bästa platserna på konserten - lyxigt värre!
Vi jobbade i 14 timmar den dagen, vi bar in alla varor, diskade, bredde bagels, gjorde pannkakssmet och massor med andra roliga uppgifter som de kunde komma på till oss. Superkul var det!!! Jag blev nog disk-drottningen den dagen:) Det är ju så kul att ha mycket att göra och se till att allt hinns med osv!

På kvällen var det dags för konserten och förbanden var Jonathan Johansson, Fibes oh fibes och Anna Ihlis. Efter dem fick vi vänta ett tag innan Veronica körde igång.


Var roligt att se allt backstage, hur hon gjorde sig i ordning, hur förbanden var, hur turnéledaren var osv. Riktigt kul för en nyfiken tjej som mig... Jag vill också vara en popstjärna!! Det har jag velat vara sen jag var liten. Saknar bara rösten, kroppen och modet att stå på scen.. haha annars är det ju bara att köra;)

Efter 14 timmars jobb och 5 timmars sömn begav vi oss vidare till Värmland och de älskade svärföräldrarna:)
Vi kom fram runt lunch igår och det blev först lunch och shopping i Karlstad, glass i solen och sedan grillning på kvällen! Champagne och trisslotter startade middagen, jättemysigt!

Sedan blev det OS-invigningen och jag försökte hålla mig vaken men det gick verkligen inte. Somnade i soffan och var helt okontaktbar där... Men tillslut tillät jag mig gå ner till vår sköna säng och sova en hel härlig natt!

Idag har vi bara suttit framför tvn hela dagen, haha, vilket är riktigt ovanligt för att vara den här familjen men det är ju OS och sport hela tiden på TV:) Familjen här har zappat mellan två kanaler, mellan simning och cykel och jag har kollat gymnastiken på SVT-play:)

Snart är det dags igen och jag ska även fortsätta att försöka få svar på min bordsbokning på Snerikes. Har ringt dem 30 gånger i en veckas tid utan svar. Har mejlat tre gånger till bokningen utan svar så jag börjar bli lite orolig nu. Vill verkligen ha min födelsedagsmiddag där så vi kan fortsätta festen hela natten:)

Nu är det gymnastik igen!

Hoppas ni har en fantastisk helg:)

puss på er!
//Linn

Du kan gråta mitt på gatan
men jag glömmer aldrig bort vad du gjort
Du får passa dig som satan
för jag glömmer aldrig bort vart du bor
men jag glömmer aldrig bort vad du gjort
nej jag glömmer aldrig bort vad du gjort
nej, nej
jag glömmer aldrig bort vad du gjort



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0