Gympa-helg

Herregud vad roligt det är att titta på gymnastik!! Händer ju bara typ vart fjärde år och för 4 år sedan satt jag bänkad framför tvn även då men då spelade jag in det på VHS och ni kan gissa hur mkt jag tittade på den videon sedan. Den är så sliten så det knappt går att titta på längre. Jag kunde alla friståenden, poäng och bomserier utantill till slut. Så himla kul att se gymnastik igen!!

Nu har vi en liten paus, igår satt vi hela dagen framför tvn. Då var det herrarnas kval. Idag är det damerna och Sveriges framtidshopp Jonna Adlerteg har precis tävlat. Hon har kört alla fyra redskap jättebra men tyvärr inte fått den utdelningen som hon är värd. Det är alltid svårt att vara först ut i gymnastik som är en bedömningssport, domarna "vågar" inte sätta höga poäng från start för de vet inte vad som kommer... Dessutom är det svårt när man är ett relativt nytt namn som dessutom tävlar själv från sin nation. Ingen som peppar och stöttar (förutom tränare såklart).

Som sagt är det en halvtimmes paus nu innan nästa grupp börjar. Ska bli så spännande att se fortsättningen!

Igår hade vi störtregn och åska och blixt och alltså perfekt väder för att sitta inne och bara kolla tv. Idag ger det ett lite större dåligt samvete eftersom det är soligt men ganska svalt ute. Vi får väl kompensera och kanske ta en sväng till glassaffären och köpa en "gammeldags" MASSOR med glass, grädde och godsaker:D

Får visa bild sedan.

Nu ska jag förbereda mig för gympan igen!

Just det hör gärna av er om ni har några kontakter på Snerikes. Har lite problem att få tag på dem angående bordsbokning för min födelsedag på tisdag.

Nu börjar det !!

puss på er
//Linn

sometimes I feel like put my hand up in the air...
I know I can count on you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0