Minnen för livet

En helt underbar resa som jag aldrig glömmer...

Vi åkte tidigt på onsdagsmorgonen, vi fick skjuts av min snälla mamma till arlanda, vilket var väldigt skönt för då kunde vi sova ända till kl kvart i 5...
Flyget dit gick faktiskt bra! Jag är ju rädd för att flyga men Pärs arm lugnade mig och hans historier om draken under planet...HAHA den där fantasin alltså...

När vi kom fram till London fick jag som vanligt lust att kyssa marken för att vi överlevt men jag stod emot mina reflexer och betedde mig mer normalt... hoppas jag...haha

Vi tog oss till Pärs systers lägenhet där vi hälsade på deras inneboende och lämnade våra väskor för att ta oss ut på stan.
Vi tog oss till Marks and Spencers och köpte lite gott till en picnic som vi hade i Hyde Park. jordgubbar, smörgåsar och chips och framförallt MUNKAR!! så himlans goda!!

Shoppade lite redan första dagen:) Pär var lagom glad att stå o vänta på när jag provade, men han gjorde det iaf söt som han är. Vi var ute på stan hela dagen och såg oss omkring o shoppade o åt massa gott! Jag smakade fish and chips för första gången också!! Det var gott!
På kvällen begav vi oss hem igen till Pärs syster o träffade henne och hennes kille. De är så roliga o snälla!! Vi åt god mat och sedan stupade vi i säng (eller i luftmadrasserna)eftersom jag o Pär varit vakna sen 5...

På torsdagen begav vi oss återigen ut för lite shoppande, mysande o strosande. Han och jag hand i hand på londons gator. Kunde inte bli bättre:) Vi tittade också efter musikalbiljetter till kvällen och hittade till Dirty Dancing på torsdagskvällen. Innan den åt vi middag, alla 4 på en restaurang som hette ballerina eller nåt sånt. Tyckte jag var passande!
Musikalen var heeeelt underbar!!! Älskar att gå på musikaler o sånt för man blir så inspirerad tycker jag. Längtar tillbaka till dansen o när man fick uttrycka sig genom den... De var så otroligt duktiga och jag satt bara o gapade i princip... Var så otroligt bra!
     

   
På fredagen som var Pärs födelsedag fick han lite presenter på sängen av mig, bla ett örngott som jag tryckt med en bild på oss från när vi var i Värmland o lite småsaker. Sedan åt vi en ordentlig engelsk frukost (eller jag åt mest rostat bröd och smakade ägg, har ju lite svårt att äta frukost som ni vet mina kära vänner) Sedan var det dags för den stora rundvandringen. Med Lisa som guide vandrade vi runt hela London! Vi såg London bridge, London eye, tate modern, S:t Pauls, Buckingham palace, Big ben, mysiga parker osv! Det var så himla fint väder och det var så kul att få se allt!
Vi passade också på att dricka engelskt afternoon tea på ett jättemysigt ställe!
       
Sedan var det dags att gå hem för en liten power nap innan vi gjorde oss iordning för restaurang. Vi skulle till Captain Kidd som låg längst med vattnet och var huuur mysigt som helst!

Efter middagen åkte vi till en coctail bar som hette Lovers Lounge. Vi beställde goda drinkar efter en meny som förklarade vad det var i alla.
 
Sedan blev det lite dans och party även fast det var kö och mycket folk på de ställen som vi egentligen ville gå till. När vi inte orkade dansa mer tog vi en taxi hem till min stora glädje. Ville ju åka i en sån häftig taxi som jag sett varje dag!

På lördagen var det marknadsdags!-  vi tittade på massa fina saker! Älskar att gå på marknader! Vi gick igenom massor med mysiga parker och jag lärde Lisas pojkvän Oliver att stå på händer i en av dem! "I even wached him take his first steps!!" Vädret var underbart och det fanns så mycket fint att titta på!


Fick tyvärr ingen bild på Olivers talang...

På kvällen köpte vi hem indisk mat och tittade på lite film:)

På söndagen tog vi en promenad till färjan för att ta denna över till Greenwich. Jag ville så gärna se detta eftersom mamma bodde här när hon var ung. Det var jättefint där och även här fanns en jättemysig marknad! Här köpte jag min nya fina väska som jag älskar!! Sedan gick vi till puben o tog lite dricka innan vi fortsatte vår vandring längst med vattnet till massa mysiga parker!
     Det ni ser som e gult o vitt är min ENORMA bulle som jag åt!

Även här stod jag på händer såklart! Ni trodde väl inte jag kunde vara helt stilla heller??

När vi tagit båten tillbaka letade vi reda på en jättemysig pub som vi satt länge o drack och pratade på! På kvällen åt vi på en jättemysig italiensk restaurang:)

På måndagen var det dags att stiga upp ganska tidigt igen och ta flyget hem. När vi kom till London City Airport var där kaos! Tydligen hade någon ledning kapats av att en bro rasat eller vad det nu var så att alla datorer var utslagna. De var tvungna att göra allt för hand. Detta ledde till att flyget var lite mer än två timmar försenat men det gjorde inget vi läste o rita på kartan vart vi gått i London och hade det mysigt där på flygplatsen.
Sen var det dags att flyga hem o ja va inte ett dugg rädd!!:)


Tack för en underbar resa min älskling<3
Du & jag...

freeze the moment

//L






Kommentarer
Postat av: Helena

Känns inte som jag behöver skriva mer än: UNDERBART :)

puss

2009-04-11 @ 12:25:43
Postat av: Sofie

Det låter som om ni har haft det hur mysigt som helst!! Puss

2009-04-11 @ 13:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0