UNDERBAAAAR HELG<3

åååååååååå vad jag älskar vår mixtrupp och gymnastiiik!
Underbar helg i Umeå!

Fredagen:
Åkte upp med buss, skitroligt i bussen, några filmer massa skratt och det gick fort upp!
Kom fram och ställde in väskorna i klassrummet. Sedan var det dags att förträna i fristående. Det gjorde ont i foten så jag blev lite orolig för helgen men det gick helt okej på förträningen ändå.
Sedan var det nästan direkt dags för att sova och vi sov alla rätt bra tror jag förutom stackars Sofie som hade en trasig luftmadrass o hamnade på golvet... - har det hänt förut Sofie?haha

Lördagen:
Vaknade kl 7 (nästan sovmorgon för att vara tävling) fixade iordning oss och begav oss till hallen. Förträning i matta och hopp. Gick bra i matta, lite ont i foten men tejpen satt hårt;) i hopp gick det lite sämre, min skruv ville inte riktit bli bra...
Dags för tävling. Vi tävlade först i hopp. Det gick bra, jag satte skruven:) poängen blev 8,7:):)
Sedan var det dags för friståendet. SKitnervöst eftersom vi bytt tillbaka till vårt gamla fristående... Pirates... Men det gick skitbra o poängen blev 8,05:)
Sedan dags för mattan. Även det gick strålande och poängen blev 8,5. Totalen blev alltså 25,25 och vi fick vänta länge på att veta om det räckte till finalen eftersom vi var i första av tre pooler. Men till slut fick vi veta att vi tagit den åttonde av de nio platser som kvalat till finalen på söndagen:):):):):):)
Tyvärr kunde inte jag vara så lycklig som jag ville för jag hade migrän från typ klockan två-tre till typ halv elva på kvällen. Tog massa treo men inget hjälpte...
Alla som har migrän vet vad man vill göra när man har anfall - ligga mörkt svalt och framförallt knäpptyst eftersom alla ljud förstoras i ens huvud typ gånger tusen. Men det går ju inte riktigt att kräva på tävling så det var bara att sitta där på läktaren och lida...
Men jag vart lycklig iaf när vi fick reda på att vi skulle tävla en gång till:) Sedan nästan direkt efter resultatet var det dags att förträna mixfriståendet... Och efter det damfriståendet igen eftersom vi skulle köra det igen dagen efter. Men damfriståendet klarade jag inte av. Jag gick o la mig istället
Min underbara mixtrupp försökte hålla sig borta från klassrummet så mkt som möjligt  för att jag skulle vila *underbara*  - hoppas ingen tyckte att jag förstörde... hade jätte ångest för det samtidigt. Ville ju kunna njuta av tävlingen men jag hade så jävla ont!
Anfallet gick över typ 8-9 timmar senare! - ska aldrig låta bli att äta o dricka igen på tävling. Tror det var det som utlöste det -
Iallafall. Söndagen. Då fick vi gå upp kl 6.30 för att hinna packa allt innan förträningen. Försökte äta frukost så mkt som möjligt men mådde fortfarande lite dåligt från dagen innan plus att jag var nervös!
Förtränade inför damfinalen och det kändes ganska bra. Hade lite ont i foten, landade från en salto så att jag gjorde illa den igen... Men det va bara att bita ihop.
Damfinalen gick över förväntan!!!! Vi började i fristående. Vi hade inget att förlora så vi bara kötta och vi fick till o me Eva att gråta!!! det är inget som händer ofta... Poängen blev 7.80. De låg ganska lågt i fristående på finalen så d va bra!
Sedan körde vi matta. VI FICK 9.0!!!!!!!! VI, DAMLAGET!!! det har alltid varit  vår "sämsta" gren... Så jäkla bra!
Hoppet gick också bra och vi fick 8,7:)
Totalen 25,50 och en mycket oväntad 8e plats av 35 lag. (Vi hade för övrigt 5e bästa poängen för det vart 4 st 4or...)
Direkt efter prisutdelningen var det dags att förträna för mixtävlingen. Allt gick bra, killarna körde som fan som vanligt, man får inte stopp på dem på förträningar... haha. Alla var verkligen taggade när tävlingen började, vi skulle kötta och vi skulle slå Johan o Emil o dem (några som tränar i vår hall men som inte vill träna me oss o som har sagt att de kommer slå oss, att de kommer skämmas om d inte slår oss osv...)
Vi började i matta. Det va så jävla snyggt  och vi fick 9,3 i poäng!!!
Sedan var det dags för friståendet. Vi va tvungna att tagga ner lite så att vi inte skulle va för taggade o köra för snabbt i musiken. Det gick skitbra o vi fick 8,4:D
Hoppet va lika fint och där fick vi 9,0. Alltså en total på 26,7 och en överlägsen seger:)
till trean (johan o Emil o dem) var det hela 2 poäng!!!!:)
Så himlans nöjd med helgen o jag ville verkligen inte åka hem. Längtar redan som bara den till nästa tävling och jag tycker så hiiimla mycket om vår mixtrupp! UNDERBARA är ordet!
nu sitter jag här efter träningen ikväll då jag inte kunde köra typ nåt för ja har skitont i ryggen o foten men jag fick iaf träffa alla och smaka på pontus födelsedagstårta från Martin(Sjuukt god!)
Vill åka iväg igen!!!

Kommentera nu mitt långa o fina inlägg;)

tell me how i'm supposed to breathe with no air...


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som du har haft en underbar helg min kära söta!! grattis till alla höga poäng, ni är grymma! ta det lugnt nu så du inte skadar dig ordentligt...det är det ingen som vill, vi vill ha dig hel och glad ju!! ha en strålande dag min ängel! puss!!!!!!!!!!

2008-05-13 @ 08:26:05
Postat av: Bellala

woohooo GRATTIS. grymt.. jag får gåshud i varje mening.. de där me å tävla är bra roligt. Iaf efteråt när det är över ;) haha

2008-05-13 @ 17:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0