Snacka om helg...

Jag har typ sovit 8 timmar de senaste tre dygnen tror jag. Började redan i torsdags känna av att det var så mkt i helgen att jag inte kunde sova. Sedan på fredagen hade jag skola, sedan träning och sedan ytterligare en träning.
Den sista träningen gick inte så jättebra och de tjejerna skulle tävla dagen efter.

Sedan var det alltså dags för lördagen då BUSAM utspelar sig på Fyrishov. Detta är en tävling för tjejer i olika åldrar som inte tävlar mer än två timmar i veckan. Mina tjejer brukar prestera och placera sig bra på dessa tävlingar så lite press har man ju som tränare att de ska köra lika fint varje år... Och detta är en sjukt rolig dag att vara tränare på:)
Träffade första gänget kl 7.30, värmde upp, förtränade och tävlade med dem och sedan var det till att träffa nästa två gäng kl. 11.50. Värmde upp, förtränade och försökte samtidigt slänga i mig lite mat så jag inte fick migrän...
Sedan var det dags för prisutdelning för första gänget som hade tävlat. Jag hade ju en annan grupp under tiden så ja kom typ försent in på den prisutdelningen och fick springa in till min plats och fick sedan tillsammans med mina jättesöta tjejer ta emot silvret för deras prestation! Jätteduktiga var de!
Dessutom blev de och även jag intervjuad av UNT så detta har varit i tidningen och det finns ett bildspel på unt.se om ni vill se;)
Sedan var det bara tillbaka till det ena av de två andra gängen som skulle värma upp, repetera ordningar osv och sedan tävla. Gick jättebra! Dags för det sista gänget och vid den här tiden var mina ben och mitt huvud så trötta att ja knappt visste vad jag hette och jag orkade inte stå upp...
Men men man fick ju fortsätta för tjejernas skull. De körde verkligen jättebra utan några som helst missar och äntligen var det dags för prisutelning!
Det första av de andra gängen fick silver i grenarna matta hopp fristående(detta är en tävling). Det andra gänget fick guld i samma tävling fast en annan klass och OCKSÅ silver i Trampett tävlingen:):):)
Så himla grymma tjejer jag har alltså!
Sedan åt vi på mcdonalds med de tjejerna som vann två medaljer:) Jättemysigt. Jag fick bla lära mig ett nytt ord.
EMO - dvs en "blandras" mellan fjortis och punkare... Fan Emma o jag märkte att vi börjar bli gamla när vi inte ens vet va ungarna snackar om:(
Men det är väl bara att vänja sig om man ska bli lärare...

Sedan var det hem och stupa i säng för att imorse gick jag upp kl 6 igen och skulle till stockholm med mina duktiga AG-tjejer:) De tävlade sjuuukt bra allihopa och de samlade ihop mellan 15 och 20 medaljer tror jag. (Det var grensegrar , 1a 2a 3a, bara)
Jag träffade också Veronica Wagner där i hallen... Haha tjejerna vågade itne ens gå fram o prata med henne. Hon verkar lite kaxig om man säger så men jag antar att man måste vara så om man ska klara sig i "gymnastikvärlden"...
Efter tävlingen i stockholm var det baara att sätta sig i bilen igen o åka hem o träna tjejerna och sen ha föräldramöte. Men nu, ni som tycker att jag har för mkt för jag hör hur ni suckar... jag sa faktiskt ifrån mig min egen träning. Sådeså!:) stolt...

Sedan har jag fått en jävla myrinvasion här hemma IGEN! Så jävla trött på min lägenhet nu alltså! Någon som har nån fin lägenhet utan kyla, myror, stank eller några andra problem som man kan få flytta in i? Ska fan ringa Hyresvärden imorn o kräva lite reducerad hyra eller nåt. Nån måtta får det va...

Nej nu måste jag snart sova. Kl 9 för andra kvällen i rad. Men är helt slut som sagt. Ni har ju sett varför.
Men lycklig är jag iaf att gymnastiken finns i mitt liv för tänk vad mycket jag hade missat annars!
puss på er där ute

it it hurts with every heartbeat

Kommentarer
Postat av: julia

åhh, va kul:D , saknar gymnastiken en hel del :)

2008-03-10 @ 22:43:13
URL: http://showroomofjulia.blogg.se
Postat av: Anonym

Nej, EMO är när folk skär sig i armarna linn. Gör inte det.

Jag kan komma och eliminera myrorna!

2008-03-11 @ 21:45:13
Postat av: Emil ^

Det var jag som skrev förresten, EMIL! ^^ Puss älskar dig.

2008-03-11 @ 21:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0